Розвиваються пам'ять та увага. На прохання дорослого діти можуть запам'ятати 3 – 4 слова та 5 – 6 назв предметів. До кінця молодшого дошкільного віку вони можуть запам'ятати значні уривки з улюблених творів. Продовжує розвиватися наочно дієве мислення.
Дитина у 3-4 роки може: розрізняти та правильно називати основні кольори; утримувати у полі зору 4-5 предметів; збирати нескладні будівлі з конструктора, складати розрізану на кілька частин картинку; знаходити відмінності на картинках, визначати дві однакові картинки.
Провідний вид діяльності у віці – предметно-действенное співробітництво. Програма розвитку дитини молодшого дошкільного віку (34 роки) у ЦДОД.
Дитина у віці 4-5 років повинен вміти:
- Правильно користуватися столовими приладами (ложкою, вилкою).
- Самостійно роздягатися, одягатись за допомогою дорослого.
- Застібати гудзики, блискавки, розв'язувати шнурки.
- Нанизувати на нитку великі гудзики чи намистини.
- Правильно тримати в руці олівець.