До природних монополій відносяться підприємства, що мають можливість здійснювати монетизацію ресурсу, якого немає у конкуруючих компаній. Це реально, наприклад, коли фірма має у власності платну автомобільну магістраль.May 5, 2022
15) природна монополія – стан ринку послуг (товарів, робіт), за якого створення конкурентних умов для задоволення попиту на певний вид послуг (товарів, робіт) є неможливим або економічно недоцільним з огляду на технологічні особливості виробництва та надання цього виду послуг (товарів, робіт).
Її поділяють на природну і штучну: природна монополія – це ситуація на товарному ринку, за якої попит на різного роду товари, роботи або послуги задовольняється однією або кількома компаніями. Наприклад, “Пошта Росії”, “РЖД”, “Водоканал”.
Природна монополія – стан товарного ринку, за якого задоволення попиту на цьому ринку є ефективнішим за відсутності конкуренції з огляду на технологічні особливості виробництва (у зв’язку з істотним зниженням витрат виробництва на одиницю товару зі збільшенням обсягу виробництва), а товари, що продаються, – це товари, які …