У маркетингу виділяють 6 Основні методи ціноутворення, з яких два способи розрахунку ціни спираються на собівартість продукту, а чотири інші моделі ціноутворення ґрунтуються на факторах ринкового середовища.
Існують такі методи ціноутворення:
- «Середні витрати плюс прибуток»;
- аналіз беззбитковості та забезпечення цільового прибутку;
- встановлення ціни виходячи з цінності товару, що відчувається;
- встановлення ціни з урахуванням рівня поточних цін;
- встановлення ціни з урахуванням закритих торгів.
Основними моделями ціноутворення, орієнтованими на витрати, є: – Модель маржинальних витрат; – Модель повних витрат; – Модель рентабельності інвестицій.
За рівнем цін на нові товари виділяють стратегії: «зняття вершків»; "ціни проникнення"; "Середньоринкових цін". 2. За рівнем зміни ціни виділяють стратегії: «Стабільних цін»; «ковзної падаючої ціни» або «вичерпання»; "зростання проникаючої ціни".